flitznieuws

Hoe kan het dat nieuwsbrieven bijna niet meer aankomen.

Hoe kan het dat emails dan niet meer aankomen?
De meeste ISP’s filteren binnenkomende e-mails op basis van authenticatie.  Mailservers kijken of het IP adres van de afzender overeenkomt met de domeinnaam van de afzender. Kort gezegd wanneer je een nieuwsbrief stuurt uit naam van bijvoorbeeld test.nl dan kijkt de ontvangende mailserver of je daadwerkelijk ook de rechtmatige eigenaar bent van test.nl. Ben je dit niet dan komt deze mail dus niet aan.

De meeste gebruikte authenticatie regels zijn:
DKIM (DomainKeys Identified Mail)
Ook is er het ontwikkelde DKIM (DomainKeys Identified Mail). Een belangrijk onderdeel in het bewijzen van e-mail autoriteit. DKIM maakt gebruik van cryptografie om een verzonden e-mail te signeren. Middels DNS haalt de ontvangende mailserver de juiste handtekening op van de afzender en controleert of deze overeenkomt met de handtekening van de e-mail. Hiermee wordt een e-mail direct gekoppeld aan een domeinnaam. In de praktijk is dit een zeer effectief middel gebleken om spam tegen te gaan aangezien veel spammers gebruik maken van vervalste afzenderadressen.

SPF Records
Wanneer een mailserver een e-mail ontvangt kan deze door middel van SPF records controleren of de versturende mailserver ook daadwerkelijk gerechtigd is om deze mailing te versturen. Niet alle providers maken hier gebruik van, maar bij de providers die hierop controleren maakt dit zeker verschil.

Betrouwbaarheid als nieuwsbrief verzender
Om de gunst van de klant te winnen proberen de grote ISP’s hun klanten steeds meer te beschermen tegen ongewenste mail of niet relevante e-mail. E-mailberichten en de reputatie van de afzenders van deze berichten worden daarom ook steeds strenger. Wanneer je een mail uitstuurt kunnen zich 2 situaties voordoen: de mail wordt succesvol afgeleverd of de mail wordt tegengehouden. De frequentie van deze situaties bepalen je uiteindelijke reputatie als verzender.

Relevantie
Hoe lager het % opens en clicks van je e-mailing, hoe minder relevant je e-mailbericht voor de ontvanger. Zo redeneert een ISP. Groot is dan ook de kans dat je e-mailings in de toekomst minder goed worden doorgelaten. Probeer daarom ook relevante content in je e-mailings op te nemen die interessant is voor je doelgroep. Mails afstemmen op je verschillende doelgroepen met behulp van uitgebreide doelgroepselecties. Hiermee verhoog je de relevantie van je mails (wat uiteraard ook beter is voor de response). Want ook al is een e-mailverzending relatief goedkoop en de verleideling groot om je hele database te gebruiken voor één bericht, het kan je reputatie op termijn flink beschadigen.

Optimaal bereik
Om er zelf voor te zorgen dat je een groot bereik hebt en met impact binnenkomt heeft onze software www.flitznieuws.nl ook een SMS tool dus je kunt je klanten te allen tijde bereiken met je nieuwsbrief zij het via mail of onze SMS tool. In een SMS kun je namelijk je link doorsturen van de nieuwsbrief waardoor deze altijd dus word gezien.